Mozdulj Ki!

Dunamenti kerékpártúra

Linztől Bécsig

2016. június 25.-2016 június 30.

2016. június 25. szombat

Hét órakor találkozunk Budapesten, a Jász u. 101.-105. alatt található Penny áruház parkolójában. Felpakoljuk a bicikliket a kerékpárszállítóra, bepakoljuk a csomagokat a buszba és elindulunk Ausztriába. Útközben csak kisebb pihenőkre állunk meg. Linzbe a koradélutáni órákban érkezünk meg. Rövid pakolás után kerékpárjaink nyergében megkezdjük túránkat. Első állomásunk Linz csodálatos főtere, ahol lerakjuk a bicikliket és gyalogosan fedezzük föl a környéket. A város szívében elhelyezkedő Főtér közvetlenül a Duna mellett helyezkedik el. A 220 méter hosszú és 60 méter széles tér közepén található a Szentháromság-szobor. Magán a területen 1200 óta nemigen történtek nagyobb átalakítások, csak apróbb felújítások. A területet körülölelő házak reneszánsz és a barokk stílusban épültek, s e zárt tér Európa egyik legnagyobbjának számít. A zártságot csak a Duna látványa oldja fel, mely mintegy megtöri a "doboz" hatást. A tér központjában helyet foglaló szobrot 1716-ban emelték, melyet szoktak pestisoszlopként is emlegetni. A 26 méter magas oszlop tetején aranyozott alakok találhatóak. A tér másik nevezetessége a Városháza, mely keleti oldalán magasodik. A keleti oldal épületei mellett érdemes megtekinteni a nyugati oldalon épített Freichtingerhaus-t, melynek barokk homlokzata és árkádos udvara vonzza a kíváncsi tekinteteket. Városnézés után St. Georgenig tekerünk, ahol rövid pihenőt tartunk. Ezt követően meg sem állunk Mauthausen hangulatos főteréig. (Aki szeretné, ellátogathat az egykori koncentrációs tábor helyén található emlékmúzeumhoz.) Innen már csak néhány kilométer az Auban található kemping, ahol az éjszakát töltjük. (33 kilométer)

2016.06.26. vasárnap

Ezen a napon elindulástól az első pihenőig folyamatosan a Duna partján kerékpározunk. Mittelkirchen városban pihenünk, sétálunk egyet. Ezt követően Greinbe tekerünk, hogy pihenés címen megnézzük a várost és az itt található várat. A Duna hídján átgurulva utunkat innentől a déli parton folytatjuk egészen Willersbachig, a kempingig.

(46 kilométer)

2016.06.27. hétfő

Reggel alig 10 kilométer tekerés után érjük el Ybbs városát. A hangulatos főtéren és környékén sétálunk egyet. Az egész napot a Duna partján töltjük. A pihenőket is a Duna parton töltjük. Ausztriában a Ybbs és Krems között húzódó Duna-völgy Európa legszebb folyami tájai közé tartozik. A folyóvölgyet kísérő kolostorok, kastélyok és várromok révén Ausztria egész történelme kirajzolódik szemük előtt. Késő délután elfoglaljuk szállásunkat a melki kempingben, majd felfedezzük a várost. A város legfontosabb látnivalója a Duna fölött fekvő barokk stílusú bencés apátság. Ezen kívül a plébániatemplom, a régi postaépület, a Kolomani-forrás és a régi kenyérbolt érdemel említést. A piactér hangulata elvarázsoló! (37 kilométer)

2016.06.28. kedd

Melk és Krems városok között terül el Wachau avagy a wachaui kultúrtáj, mely Ausztria 2000 óta világörökségi védelmet élvező 30 kilométer hosszú völgyszoros a Duna mentén. A védelem alatt álló terület festői fekvésű, nagy múltú szőlőtermesztő tájegység. Természeti környezete, települései, azok világi és egyházi építészete (várak, kolostorok, templomok, lakóházak együttese) egyfelől a vidék középkori arculatát őrzi, másfelől az ausztriai barokk építészet legszebb emlékeit vonultatják fel. Ezen a napon ezt a szakaszt tesszük meg kerékpárjainkkal. (37 kilométer)

2016.06.29. szerda

Ezt a napot is szinte folyamatosan a folyó közvetlen közelében töltjük. Napközben a folyón egy Vizi erőművön keresztül kelünk át a túlpartra. Délután megnézzük Tulln városát. Itt megnézzük a város főterét és a bronz szoborcsoportot, amely feleleveníti, amikor Attila hun király, itt az akkori német-magyar határon fogadja a Passauból érkező párját, Krimhildát. (45 kilométer)

2016.06.30. csütörtök

Túránk utolsó napján Tulln városát elhagyva tekerünk végig a Duna partján egészen Greifenstein váráig. Itt tartunk egy kis pihenőt, majd kerekezünk is tovább Klosterneuburg apátsága mellett elhaladva Bécs központjáig. A belvárosba tekergünk egy kicsit, közben látjuk többek közt a Szent István Dómot, a várudvart, városházát és a parlamentet. Ha marad időnk, akkor elkerékpározunk Európa egyik legszebb palotájához, a Schönbrunni kastélyhoz. Megnézzük a kastélyt és az azt körülvevő csodálatos parkot. Túránk itt ér véget. Felpakoljuk a kerékpárjainkat, és elindulunk Budapestre, ahová várhatóan a kora esti órákban érkezünk meg. (40 kilométer)

Utasbiztosítás megléte utazási feltétel!

Utazás: Mikrobusszal.

Minimum létszám: 6 fő

Étkezés: Önellátás. A kísérőautó kérés esetén bevásárol nekünk! A napi túrákon enni és innivaló (minimum 1l/fő) legyen mindenkinél! Néhány este főzésre is lesz lehetőség.

Csomagszállítás: A túra alatt kísérőautó viszi a csomagokat, a túrázóknak csak a napi csomagot kell a kerékpáron vinnünk.

Kerékpárok: A túrán mindenki saját kerékpárjával vesz részt.

(bérlés megoldható)

Fakultatív programok: Esténként városlátogatás.