Mozdulj Ki!

Kerékpártúra Franciaországban

Loiretúra

2016. július 16.-2016. július 25.

2016. július 16. szombat

Tíz órakor találkozunk Budapesten, a Jász u. 101-105 alatt található Penny áruház parkolójában. Fölpakoljuk a bicikliket az utánfutóra, a csomagokat berakjuk a mikrobuszba és elindulunk. 1500 kilométert kell megtennünk, hogy elérjük túránk első állomását a fények, a szabadság, a divat, vagy a szerelem városának is nevezett Párizst. Az éjszakát az autóban töltjük.

2016. július 17. vasárnap

A délelőtti órákban megérkezünk Párizsba. Természetesen kerékpárjaink nyergében nekivágunk a város felfedezésének. A körülbelül 20 kilométeres biciklizésünk során megnézzük kívülről a Notre-Dame katedrálist és a Louvre Múzeumot. Ezt követően az Eiffel-toronyhoz tekerünk. Innen átgurulunk az Invalidusok templomához, majd a Diadalívhez. Ez után szépen lassan visszakerékpározunk, végig a Champs-Élysées-n a parkolóhoz. Itt fölpakoljuk a bicikliket az utánfutóra és elindulunk a Loire partján fekvő Beaugencybe, a kempingbe, ahol 2 éjszakát töltünk.

2016. július 18. hétfő

Az első állomásunk Orleans. Itt kerékpárral megnézzük a város nevezetességeit (a katedrálist, a Hotel Groslot palotát, ami a városba látogató királyok lakhelye volt és a város főterét, melynek közepén áll az orléans-i szűz szobra), majd folytatjuk a tekerést egészen az első kastélyunkig (Chateau de Meung-sur-Loire). A kastélyt csak kívülről nézzük meg, mert a hétfő itt is múzeumi szünnap. Pihenünk egy kicsit a városban, vagy a folyóparton aztán tovább indulunk. Beaugencybe a kempingbe. (42 kilométer)

2016. július 19. kedd

A nap első állomása Muides-sur-Loire. Itt megállunk és pihenünk egyet. Pihenő után célba vesszük túránk egyik fő kastélyát. Kicsit eltávolodunk a folyótól, de hamarosan elérjük második kastélyunkat (Chateau de Chambord). Mivel ezt a kastélyt tartják a legmonumentálisabbnak, ezért ebbe a kastélyba közös kastélylátogatást tervezünk. A látogatás után tovább indulunk és az éjszakát a Bloise előtt, Loire parti kempingben töltjük.(45 kilométer)

2016. július 20. szerda

Ezen a napon Blois városában nézzük meg a harmadik kastélyunkat (Chateau Royal de Blois).  Ezt követően rövid kerékpározás után elérjük és meglátogatjuk negyedik kastélyunkat (Chateau de Chamount). Látogatás után tovább indulunk, hogy még időben érkezzünk meg Amboise-ba, ahol megnézzük ötödik kastélyunkat (Chateau de Amboise), melynek kápolnájában van eltemetve Leonardo da Vinci. A kastély közelében lévő kempingben töltjük az éjszakát. (55 kilométer)

2016. július 21. csütörtök

Reggel megnézzük hatodik kastélyunkat (Chateau Du Clos Lucé) ahol Leonardo utolsó éveiben élt. Később elbiciklizünk egy parkhoz ahol az összes Loirementi kastély kicsinyített mása fel van építve. A makettek után tovább tekerünk, hogy megnézzük hetedik kastélyunkat (Chateau de Chennonceaux) a világ talán legszebb vízre épített kastélyát. Látogatás után tovább indulunk, és kisebb- nagyobb pihenők után megérkezünk Montlouisba, a kempingbe ahol az éjszakát töltjük.(40 kilométer)

2016. július 22. péntek

Délelőtt Toursba tekerünk, ahol megnézzük és megcsodáljuk a monumentális Saint-Gatien katedrálist és meglátogatjuk a magyar vonatkozású Szent Márton Bazilikát. Ezt követően tovább indulunk nyolcadik kastélyunkhoz (Chateau de Villandry), amely virágos kertjének emléke valószínűleg végigkíséri életünket. Késő délután érünk Langeais-ba ahol a kilencedik kastélyunk (Chateau de Langeais) vár ránk, melynek megtekintése után megkeressük kempingünket.(45 kilométer)

2016. július 23. szombat

Ezen a napon kicsit eltávolodunk a Loire folyótól, hogy egy kis tekeréssel elérjük a tízedik kastélyunkat (Chateau de Azay-le-Rideau). A kastély megtekintése után visszakerekezünk a Loire-hoz és a folyóparton haladva hamarosan megpillantjuk tizenegyedik kastélyunkat (Chateau de Ussé). Ezt követően még vár ránk egy kis biciklizés, hogy elérjük Chinon városában a tizenkettedik kastélyunkat (Forteresse Royale de Chinon). Az erőddel szemben lévő kempingben töltjük az éjszakát. (45 kilométer)

2016. július 24. vasárnap

Utolsó franciaországi reggelünkön elkezdjük túránk utolsó kerékpáros szakaszát. Alig kevesebb, mint két órát tekerünk, hogy a tizenharmadik kastélyunk (Chateau de Montsoreau) mellett elhaladva, mögöttünk hagyva a 7 nap tekeréssel megtett 300 kilométert, érjük el Montsoreau piac terét ahol túránk végződik.  Felpakoljuk a kerékpárokat az utánfutóra és elindulunk haza. Az éjszakát a buszon töltjük. Útközben csak rövid pihenőkre állunk meg.

(20 kilométer)

2016. július 25. hétfő

Budapestre a délelőtti órákban érkezünk meg.

Utazás: Mikrobusszal.

Minimum létszám: 6 fő

Étkezés: Önellátás. A kísérőautó kérés esetén bevásárol nekünk! A napi túrákon enni és innivaló (minimum 1l/fő) legyen mindenkinél! Néhány este főzésre is lesz lehetőség.

Csomagszállítás: A túra alatt kísérőautó viszi a csomagokat, a túrázóknak csak a napi csomagot kell a kerékpáron vinnünk.

Kerékpárok: A túrán mindenki saját kerékpárjával vesz részt.

Fakultatív programok: Esténként városlátogatás.